Audiosaari

Audiosaari

RadioPlay Suomi

Ääni vaikuttaa meihin enemmän kuin uskoisimme. Audiosaari on kanava, joka tarjoilee kiinnostavia näkökulmia äänen voimasta ja sen potentiaalista liiketoiminnan kasvattamiseen. Käännä korvasi kohti Audiosaarta ja anna äänen viedä! Bauer Media – Me olemme ääni

Jaksot

Brändien merkityksen rakentaminen kasvaa

torstaina 20.9.201837 min

Miten vaikuttavuus syntyy, miten sitä voidaan mitata ja millä aikajänteellä? Entä mikä rooli audiolla on vaikuttavuuden synnyttämisessä? SEKin strategiajohtaja Tommi Pelkonen pohtii bränditekemisen näkymiä ja alleviivaa brändin merkityksen rakentamisen korostuvan entisestään. Haastattelijana Lauri Domnick, Bauer Median Head of Audio Branding.

Käytätkö markkinointibudjettisi väärin?

maanantaina 10.9.201842 min

Brittiläisen Radiocentren suunnittelupäällikkö Mark Barber vastaa kysymyksiin radion tehokkuudesta brändin rakentajana ja radion mittaamisesta. Miksi radio toimii, ja miksi markkinoijat sijoittavat suuren osan budjeteistaan medioihin, joiden mitattu vaikutus ei ole niin vahva? Haastattelijana Lauri Domnick, Bauer Median Head of Audio Branding.

Brändi rakentuu tunteella - Ääni on tunne

perjantaina 31.8.201817 min

Miten ääni toimii brändityökaluna, ja miten rakennetaan brändin kuuloinen ääni? Bauer Median Head of Audio Branding, Lauri Domnick vieraili Markkinointiradio-podcastissa Santtu Kottilan ja Ville Jahnin vieraana.

EBA 2018/Aki Linnanahde & TUBE

tiistaina 29.5.201829 min

YouTube on kasvanut maailman toiseksi suurimmaksi hakukoneeksi ja maailman toiseksi suosituimmaksi nettisivuksi Googlen jälkeen. Radio Novan juontaja ja itsekin tubettamaan ryhtynyt Aki Linnanahde jututtaa YouTube-videoverkosto Troot Networkin toimitusjohtajaa Joona Haataista Tuben roolista mediakentässä. Aki ja Joona keskustelevat mm. siitä, mitä tubettaminen on tänään, ja mitä mahdollisuuksia se tuo liiketoimintaan. Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018

EBA 2018/Juha Valvio ja viihteen urapolut

tiistaina 29.5.201837 min

EBA:ssa keskustellaan viihteen alojen tulevaisuuden työmarkkinoista, ja Juha Valvio kohtaa Tuskaa järjestävän Finnish Metal Eventsin toimitusjohtajan Eeka Mäkysen sekä peliyhtiö Remedyn viestintäjohtajan Thomas Puhan. Millaisena nämä huippuammattilaiset näkevät oman polkunsa työelämässä, miltä työ maistuu alati muuttuvan viihdekentän näköalapaikoilla ja millaisena Eeka ja Thomas näkevät alansa tulevaisuuden? Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018.

EBA 2018/Aki Linnanahde ja Eppujen Torvinen

tiistaina 29.5.201843 min

Eppu Normaali on neljän vuosikymmenen ajan ollut osa suomalaista musiikkikulttuuria ja yksi rocktaivaan kirkkaimpia tähtiä. Bändi on myynyt 2 miljoonaa albumia ja vastaanottanut 48 jalometallilevyä. Eppu Normaali oli ensimmäinen kotimainen yhtye, joka täytti stadionin jo vuonna 2004. Eppu Normaalin kitaristi Juha Torvinen avaa uraansa ja Eppujen vaiheita omasta näkökulmastaan juttutuokiossa Aki Linnanahteen kanssa. Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018.

EBA 2018/Juha Valvio ja retrobuumi

maanantaina 28.5.201821 min

Televisiosta katsotaan Napakymppiä ja Onnenpyörää, festareilla kuunnellaan Nylon Beatia, Ressu Redfordia ja Suurlähettiläitä. Mistä retroboomi kumpuaa? Vuosi 2018 on comebackkeikkojen ennätysvuosi ja television ohjelmakartta pullistelee toinen toistaan vanhempien formaattien uusia versiota. Juha Valvio jututtaa Nelonen Liven Timo Isomäkeä ja kysyy, onko vanha uusi uusi ja mistä musan ja tv:n retrobuumi kumpuaa? Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018.

EBA 2018/Niina Backman ja hittien ennustaminen

maanantaina 28.5.201832 min

Lukuisten suosikkiartistien kanssa vuosikymmenet töitä tehnyt Leri Leskinen on koko kansan tuntema tuottaja, kapellimestari, säveltäjä ja sovittaja. Niina Backman juttelee Lerin kanssa siitä, voiko hittejä tänä päivänä ennustaa? Samalla kuullaan Lerin ajatuksia myös muun muassa siitä, miten artistin breikkaamisen väylät ovat muuttuneet ja kuka menestyy ja miksi? Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018.

EBA 2018/Niina Backman & musaleffat

maanantaina 28.5.201828 min

Kuluvan vuoden aikana tuotetaan peräti kolmea elokuvaa musiikkimaailman legendoista. Niina Backman kohtaa Juice-elokuvan tuottajan Marko Tallin ja Olen suomalainen -elokuvan linjatuottajan Hanna Virolaisen, ja selvittää, mikä suomalaisen musiikin ikoneissa kiehtoo elokuvatekijöitä ja yleisöä sekä millaisia haasteita elokuvien tekemisessä kohdataan. Keskustelu on äänitetty Entertainment Business Arena -tapahtumassa 9.5.2018.

Juontaja toimi vaikuttajamarkkinoijana - myynti kasvoi 57 prosenttia

keskiviikkona 18.4.20187 min

Siinä, missä vloggaaja vaikuttaa kaksikymppisen ostopäätökseen, Radio Novan juontaja vaikuttaa nelikymppiseen perheenpyörittäjään. Vaikuttavuus syntyy aitouden, luontevuuden ja kohderyhmätuntemuksen kautta. Kuuntele, miten rakensimme kampanjan, joka tavoitti taajuudella 1,7 miljoonaa, somessa 430 000 ja saitillamme 149 000 ihmistä sekä siivitti Cello-keittiöiden tunnettuuden ja myynnin vahvaan kasvuun.

Juontajat vaikuttajamarkkinoijina - sosiaalisen median avulla syvyyttä radio- ja online-kampanjaan

keskiviikkona 18.4.20185 min

"Toki robottivauvasta huolehtiminen oli aika sitovaa, mutta kokemuksena hieno ja ikimuistoinen", juontaja Mikko Honkanen kommentoi sitoutumistaan vauvanhoitoon yösyöttöineen ja vaipanvaihtoineen. Kuuntele, miten Delipapin Muumi Baby -vaippojen tunnettuutta nostettiin kolmekymppisessä mieskohderyhmässä tutun juontajan ja oivaltavien sisältöratkaisujen avulla Radio Cityn taajuudella ja somessa. Yhteistyö palkittiin RadioAwards-kilpailun voittajana Vuoden luova ratkaisu -kategoriassa.

Radion vastaisku - vaikuttajia aikuisille

tiistaina 17.4.20185 min

Perinteisen median kuluttajille radiojuontaja on kaveri, joka vaikuttaa sekä mielipiteisiin että ostopäätöksiin. Kuuntele, miten ajattelemme vaikuttajamarkkinoinnin rakentuvan tuttujen henkilöiden, aikuisen yleisön, tavoittavien jakelukanavien ja ammattimaisen työtavan kautta.

Aidoista tarinoista syntyy kaupallisesti kiinnostavia ilmiöitä

tiistaina 17.4.20188 min

Kuuntele, miten Aki Linnanahteen polkupyöräreissusta kasvoi yli miljoona ihmistä tavoittanut tarina, joka koukutti ja aktivoi taajuudella, somessa ja tienpäällä. Yhteistyökumppanimme Biltema oli tyytyväinen yhteistyöhön sekä erinomaisesti onnistuneeseen syksyn myyntiin. Yhteistyö palkittiin RadioAwards -kilpailun voittajana Vuoden some -kategoriassa.

Heppapojat eivät mokanneet!

tiistaina 17.4.20183 min

Lupaavan alun jälkeen heräsi pelko: Oku ja Esko tiesivät, että jäällekin mennään aina antamaan täysi panos. Entäpä, jos ratsastushomma floppaa? Mitä jos me mokaamme? Kuuntele, miten juontajiemme kasvutarina siivitti myös yhteistyökumppanimme Helsinki International Horse Show'n kävijämäärän kasvuun.

Radio Nova meni metsään

tiistaina 17.4.20188 min

Tutut kasvot radiosta toivat etäisen aiheen osaksi arjen kahvipöytäkeskusteluja. "Radiosta tuttua kaveruuden tunnetta mekin Stora Ensossa tavoittelemme. Haluamme olla yksi osa tuttua ja turvallista arkea. Radio Novan torstai-iltapäivä on yksi tapa olla elämässä mukana, tuoda luontoa ja metsäasiaa pieninä paloina arkielämäämme." Kuuntele, miten vahvistimme mielikuvaa Stora Ensosta helposti lähestyttävänä kumppanina metsänhoitoon liittyvissä asioissa.

Oikean käyttöhetken huomioiminen markkinoinnissa kannatti!

torstaina 15.2.20186 min

Kampanjan tavoitteena oli yhdistää God Morgon -mehujen käyttöhetki osaksi kohderyhmän aamurutiineja. Akin ja Minnan johdolla "Me tullaan teille" -sisältömarkkinointikampanja toi tuotteet luontevasti osaksi Radio Novan aamukeskusteluja. Markkinoinnin ajoittaminen oikeaan käyttöhetkeen vauhditti mehubrändin myynnin kasvua.

Ääni jättää tunnejäljen

torstaina 15.2.20186 min

Onko hyvä brändiääni onnistunut radiokampanja, jolla voitetaan palkintoja? Tämä on yksi tapa nähdä asia. Lauri Domnickin mielestä hyvä ääni on kuitenkin sellainen, joka jättää tunnejäljen.

Kuuntelukokemus sisällön suunnittelun keskiöön

torstaina 15.2.20185 min

Euroopan suurin radioalan tapahtuma, Radioday, tarjoili ajatuksia audion kulutukseen liittyvistä trendeistä. Ihmiset haluavat kuluttaa aikansa tehokkaasti, jolloin audion seuraaminen muun tekemisen ohessa on hyvä tapa sivistää sekä viihdyttää itseään. Miten BBC:n radiojohtaja Bob Shennan näkee lineaarisen ja digitaalisen jakelun tulevaisuuden?

Audion vuosi 2018

torstaina 15.2.20187 min

Mitä tapahtuu äänelle kuluvana vuonna 2018, jota audion vuodeksikin kutsutaan? Bauer Median äänitalentti Lauri Domnick visioi tälle vuodelle neljä ääneen liittyvää trendiä, jotka jokaisen tulisi tietää.