KonversiO-Optimistit

KonversiO-Optimistit

Podplay | IAB Finland

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!

Jaksot

Olkkarin telkku digitalisoituu - mitä mahdollisuuksia se antaa brändeille?

torstaina 3.12.60 min

KonversiO-Optimistien 1. tuotantokauden viimeinen jakso pyörii telkkarin ympärillä. Mikä on CTV? Entäs OTT? Ja miten Brand Safety liittyy tähän soppaan? Ja mikä oleellisinta, mitä mainostajien tulee tietää CTV:stä ja löytyykö markkinoilta jo parhaita käytäntöjä CTV:n hyödyntämiseen TV/video-kampanjoissa? Pasi Raassinan vieraana all the way from UK David Goddard Double Verifylta ja Jonne Salovaara Dagmarilta. Kansainvälisen asiantuntijan myötä tämänkertainen keskustelu käydään englannin kielellä. Tämän KonversiO-Optimistit-jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Double Verify.

Näin aloitat matkan kohti markkinoinnin automaatiota

maanantaina 12.10.50 min

Mistä markkinoinnin automaatiosta on kyse? Mitä datakeskeisyys myynnissä ja markkinoinnissa tarkoittaa tänä päivänä? Asiakaskokemus ja asiakaspolku – Mistä pitäisi lähteä liikkeelle asiakaspolun käsikirjoituksen suhteen? Mira Vaurulan vieraana studiossa on Jouni Koistinen Coco Investiltä ja Eliisa Puikkonen Elisalta. Aiheena on vaatimattomasti ”Digitaalisen asiakaspolun ja markkinoinnin automaation käsikirjoittaminen”. Tämän KonversiO-Optimistit-jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme Coco Invest.

Hyvän datan anatomia

tiistaina 16.6.48 min

Mistä hyvä data on tehty? Mitä muita datalähteitä on kuin keksit eli evästeet? Mitä tarkoittaa datalukutaito? Näistä asioista tässä KonversiO-Optimistit-jaksossa keskustelee Pasin kanssa RADLYn Mikko Koski ja Ilkka Särkiö ja lisäksi vierailevana asiantuntijana mukana MTV:n Chief data scientist Simo Könönen. Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY

Myynti, pelataanko yhdessä? t. Markkinointi

tiistaina 16.6.44 min

Mistä palasista koostuu myynnin ja markkinoinnin yhteistyö? Miksi se ei aina toimi ja miten sitä voisi parantaa? Jaksossa keskustellaan muun muassa johtamisen, mittareiden ja viestinnän vaikutuksesta saumattomaan yhteistyöhön myynnin ja markkinoinnin välillä. Keskustelussa mukana on IAB:n Mira Vaurulan lisäksi myös Pasi Raassina IAB:lta ja RADLYltä Emma Lehtovaara. Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY

Onko osaamisesi data-ajassa?

tiistaina 9.6.47 min

Mitä taitoja data- ja teknologia-aikakautena tarvitset pysyäksesi junan kyydissä? Milloin on ok ulkoistaa ja milloin pyri rekrytoimaan tarvittavat talentit? Mistä löytää sopivaa koulutustarjontaa? Onko markkinointirekrytoinneissa tarpeellista etsiä yksisarvisia tai ”jeesuksia”? Aiheena kuudennessa jaksossa on data- ja tekoälyvetoisen ajan markkinoinnin osaaminen ja Miran kanssa keskustelemassa aiheesta RADLYn Digital Transformation Lead Emma Lehtovaara ja edellisestäkin jaksosta tuttu Ilkka Särkiö. Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Uskallatko tehdä markkinoinnin digiloikan?

tiistaina 9.6.36 min

Minkälaisia uusia paineita digitransformaatio markkinointiin synnyttää? Miten löytää juuri omalle yritykselleen sopivat ratkaisut teknologiaviidakosta? Onko totta, että tänä päivänä insinööritkin voivat olla loistavia markkinoijia? KonversiO-Optimistien viidennessä jaksossa Pasi syventyy RADLYn kaupallisen johtajan Mikko Kosken ja johtavan konsultin Ilkka Särkiön kanssa liiketoiminnan teknisen transformaation synnyttämiin tarpeisiin ja haasteisiin. Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Asiakas kivijalkaan vai verkkokauppaan?

tiistaina 26.5.43 min

KonversiO-Optimistien neljännessä jaksossa mennään bisneksen ytimeen eli keskustelemme verkkokaupasta ja digiasiakkuuksista. Jakson vieras Tiina Rytkönen vetää DNA:lla digitaalisen palvelukehityksen yksikköä. Onko digiasiakas arvokkaampi kuin kivijalan asiakas? Miten ohjata asiakasta verkossa tavoittamisen jälkeen eteenpäin? Mikä data on arvokasta verkkokaupan kannalta? Onko personointi aina oikea tapa tuottaa lisäarvoa asiakkaalle? Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

B2B:ssä data, KPIt & asenne ratkaisee

tiistaina 26.5.46 min

KonversiO-Optimistien kolmas jakso pureutuu B2B-maailmaan in English, sillä vieraana on Metson digimarkkinoinnista vastaava John Cullen Briteistä käsin. Keskusteluissa syvennytään muun muassa tiimin rakennukseen ja asiakassuhteisiin B2B-maailmassa: Onko tärkeämpää löytää tiimiläisiä oikealla asenteella vai oikealla osaamisella? Minkälaista roolia data näyttelee B2B-markkinoinnissa? Mitkä asiat merkitsevät asiakassuhteen ylläpidossa ja pysyvyydessä? Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Hyödynnätkö yrityksesi arvokkainta pääomaa – asiakasdataa?

tiistaina 12.5.44 min

KonversiO-Optimistien toisessa jaksossa puhutaan digitaalisesta asiakkuudesta sekä asiakasdatan hyödyntämisestä Alman viestintä- ja brändijohtajan Elina Kukkosen kanssa. Kuinka arvokasta asiakasdata on? Miten sitä hyödynnetään oikein? Miten datan kautta kehitetään markkinointia? Nyt on viimeinen hetki saada asiakas digitaalisen langan päähän. Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.

Näin menestyt digimarkkinoinnin rekryissä

tiistaina 12.5.41 min

Ensimmäisessä KonversiO-Optimistit -jaksossa vieraana on Baronan markkinointijohtaja Aarne Töllinen ja aiheena markkinointialan osaaminen ja rekrytointi: Minkälaisille taidoille ja osaamiselle on kysyntää tällä hetkellä? Miten uutta osaamista kartutetaan? Miten rakennetaan voittajatiimi? Sarjan ensimmäiset jaksot on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä TietoEVRYn kanssa ja jaksoissa keskusteluissa mukana on TietoEVRYn johtava konsultti Marko Saarinen ja podin hosteina toimii IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula.