Rakas Audiomainos

Rakas Audiomainos

Podplay | RadioMedia

Audion uusi tuleminen on markkinoinnin kuumin puheenaihe meillä ja maailmalla. RadioMedian Rakas Audiomainos -podcastsarja on syväsukellus suomalaisen radio- ja äänimainonnan nykytilaan ja sen lähes loputtomiin mahdollisuuksiin. Ääneen pääsevät mainonnan ja markkinoinnin huippuammattilaiset käsikirjoittajista spiikkereihin ja toimitusjohtajista ohjaajiin. Rakas Audiomainos -sarjan haastattelijana, käsikirjoittajana ja tuottajana toimii palkittu copywriter Axa Fahler Bananas Dulcesta. Tämä sarja on tarkoitettu inspiraatioksi ja opiksi kaikkien niiden brändinrakentajien korville, jotka suunnittelevat tai ostavat markkinointia ja mainontaa. Mainoskatkoilla kuullaan Kaiku Radiomainoskilpailu 2020 -shortlistalle päässeet spotit. Kuunteleminen on maailman tärkein asia.

Jaksot

Audion toisinajattelusta

torstaina 25.3.35 min

Rakas Audiomainos -podcastin jaksossa Suomen kuumimman mainostoimiston, TBWA Helsingin, luova johtaja Jyrki Poutanen avaa ajatuksiaan modernin audiomainonnan laatikon ulkopuolisista mahdollisuuksista. Jyrkin ja Axa Fahlerin keskustelussa poukkoillaan somasti kotimaan mainosporinasta ulkomaisiin keisseihin ja takaisin.

Spotti, sponssi vai some?

torstaina 25.3.35 min

Jokainen mainostaja ja mainonnan suunnittelija tietää mikä on radiomainoskatko, mutta kuinka moni tietää kaupallisten radiokanavien katkojen ulkopuolisesta markkinointitarjonnasta? Valitettavan harva. Tässä Rakas Audiomainos -jaksossa asiaa on valottamassa Sanoman audiopuolen Commercial Product Manager Veera Kyrö Axa Fahlerin kanssa.

Podcastit: varjoista valtavirtaan

torstaina 25.3.41 min

Podcastit ovat pian kaikkien korvilla. Räjähdysmäisesti kasvava audion kulutus näkyy voimakkaimmin äänikirjojen ja podcastien tarjonnassa. Kuinka brändit voivat hyödyntää podeja markkinoinnissaan? Tästä ovat puhumassa Tässä Rakas audiomainos -jaksossa Axa Fahlerin kanssa piinkovat audioammattilaiset, Bauer Median Tipi Takala ja RadioMedian Riina Aho.

Liikkuvan kuvan mies

torstaina 25.3.37 min

Pekka Hara on yksi Suomen menestyneimmistä tv-mainosohjaajista, mutta mitä mieltä mies on suomalaisen audiomainonnan elinvoimasta vuonna 2021? Rakas audiomainos -sarjan ainoassa niin sanotussa mediaedustajasyrjähypyssä saadaan perspektiiviä siihen, kuinka liikkuvan kuvan tarinankertoja kokee äänen. Pekan kanssa studiossa keskustelemassa Axa Fahler, Rakas Audiomainos -sarjan tuottaja.

Audioartesaani

torstaina 25.3.37 min

Äänen tekeminen on käsityötä. Tässä Rakas Audiomainos -jaksossa Suomen palkituimman radiomainostuotantoyhtiö Miracle Soundin ohjaaja-säveltäjä-äänisuunnittelija Heikki Forsström kertoo mielipiteitään ammattimaisesta spottituotannosta ja avaa mielipiteitään mainonnan merkityksellisyydestä. Heikkiä haastattelee Axa Fahler.

Digiaudio

torstaina 25.3.31 min

Kuinka audio digitalisoituu, voiko sitä mitata ja minkälaisia mahdollisuuksia uudenlainen äänimainoskenttä antaa mainostajille? Tässä Rakas Audiomainos -jaksossa studiossa Axa Fahlerin kanssa on digitoimisto Tulos Helsingin toimitusjohtaja Timo Ronkainen, joka puhuu aiheesta nimenomaan mainostajan ja mediatoimistojen näkökulmasta.

Tuhansien spiikkien mies

torstaina 25.3.28 min

Käsikirjoittaja-ohjaaja-näyttelijä-ääninäyttelijä Petteri Summanen on luultavasti suomalaisen radiomainonnan monipuolisin mies. Rakas Audiomainos -jaksossa Petteri kertoo tuhansien spottien ja spiikkien kokemuksella mitä suomalainen radiomainonta on tänään, miten sitä voisi kehittää ja missä ollaan onnistuttu. Studiossa mukana Axa Fahler.

Spotin sanat ja suunnittelu

torstaina 25.3.39 min

Radiospotin suunnittelu ja käsikirjoittaminen ei ole aivan niin yksinkertaista kuin katkoa kuuntelemalla voisi kuvitella. Tässä Rakas Audiomainos -jaksossa ajatuksistaan puhuvat luovat johtajat ja käsikirjoittajat Erkko Mannila Miltton Creativelta sekä Tommy Mäkinen Folk Finlandista. Haastattelijana Rakas Audiomainos -sarjan tuottaja, copywriter Axa Fahler.